Bestillings- og avtaleprosess

Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert hos oss. Vi er samtidig bundet av din bestilling hvis denne ikke avviker fra det som er tilbudt av oss eller av våre partnere i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett.

Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling eller deler av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgt vare vil du motta en melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Selger av produktet tar ikke ansvar for at produkter eventuelt er utsolgt.

Priser

Prisene som fremgår for varene på datoen for bestilling skal gjelde. De oppgitte prisene er endelige og inkluderer merverdiavgift (25%). Pakken forblir vår eiendom til vi har mottatt full innbetaling av kjøpesummen. Vi forbeholder oss retten til prisendringer og reserverer oss for eventuelle trykkfeil av prisinformasjon samt eventuelle utsolgte varer.

Vi dekker alle fraktkostnader dersom totalsummen på din bestilling overstiger 1000 NOK. Dersom totalsummen på din bestilling er lavere enn 1000 NOK vil en fraktkostnad på 49 NOK eller 119 NOK påløpe din bestilling. Fraktkostnaden vil bli tydelig angitt underveis i bestillingsprosessen og du vil få opplysning om totalsummen du skal betale for din bestilling (inkludert eventuelle fraktkostnader) før du plasserer en bindende ordre på varen(e) du har i handlekurven din. Totalkostnaden for kjøpet vil inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet.

Betaling

Kjøpesummen kan etter eget valg ved utsjekk gjøres opp gjennom kortbetaling, betaling via Vipps eller via Klarna. 

Vi tilbyr kortbetaling via vår betalingspartner Stripe. Din kortinformasjon overføres og lagres sikkert i kryptert form. Ditt kort debiteres når du som kunde har gjennomført din bestilling. Vi godtar Europeisk VISA og MasterCard.

Levering

Alle generelle leveringstider som er oppgitt på whoisshe.no må anses som veiledende. Du kan vente å motta pakken din innen to (2) til fem (5) virkedager. Når leveringstid er oppgitt i antall dager, menes virkedager, og befrakters tid kommer alltid i tillegg. WHO IS SHE forbeholder seg retten til å endre oppgitt generell leveringstid uten nærmere varsel. Vi er ikke ansvarlige for manglende levering dersom leveringen forhindres av forhold, eller konsekvensene av forhold, utenfor vår kontroll og som vi ikke med rimelighet kan ventes å ha tatt høyde for eller å ha kunnet unngå på tidspunktet for avtaleinngåelsen.

En ordrebekreftelse vil bli sendt til oppgitt e-post, og en fordendelsesbekreftelse med sporingsnummer blir tilsendt når ordren din er ferdig pakket og klar for utsending. Du vil motta en ny e-post med leveringsdetaljer fra Posten/Bring når pakken din er på vei. Pakken kan spores underveis på posten.no.

Ved valg av fraktalternativet "pakke i postkassen" sendes pakken som brevpost med begrenset mulighet for sporing. Det er avgjørende at fullt navn og adresse er tydelig markert på postkassen din, og matcher opplysningene du har oppgitt i bestillingen din. Postkassen må være godt synlig på oppgitt adresse, og det må være mulig for Posten/Bring å registrere at mottaker bor på oppgitt adresse. Dersom dette av ulike grunner ikke kan innfris, anbefaler vi deg å velge fraktalternativet "Pakke til hentested". Vi tar ikke ansvar for pakker som forsvinner eller blir stjålet etter at pakken er bekreftet levert i postkassen din av Posten/Bring.

Angrerett

Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angrefristen er 14 dager fra dagen du, eller din stedfortreder (som ikke er transportøren), mottok bestillingen. Så lenge varen(e) er ubrukt, i perfekt stand og i sin originale emballasje kan varen returneres. Merk deg at vi ser gjennom alle returer før de blir godkjent.

Angreretten forutsetter at du innen angrefristen (14 dager) registrerer ønsket kansellering via vårt retursystem (link). Du er forpliktet til å returnere eller levere tilbake varen(e) til oss så snart som mulig, og senest innen 14 dager fra dagen du varslet oss om kansellering. Forpliktelsen ovenfor vil anses som oppfylt dersom du returnerer varene før utløpet av 14-dagers perioden.

Gjennom retursystemet kan du be om refusjon eller legge inn ønske om bytte av størrelse (bytte gjelder kun av samme vare). Dersom du ønsker å bytte varen(e) i en annen vare, må du legge en ny ordre på ønsket vare etter returen er registrert.

Slik fungerer retursystemet vårt:

  1. Følg instruksene i retursystemet og velg enten refusjon eller bytte. Når den er godkjent av oss, sendes en e-post med instruksjoner for retur.
  2. Vi mottar den returnerte varen og kvalitetskontrollerer den for endelig godkjenning. 
  3. Når returen er godkjent, vil du motta en endelig e-post som bekrefter ønsket ditt om refusjon eller bytte. 

Ved bruk av angreretten tilbyr vi alltid gratis retur og bytte. Dersom det er behov for å bytte varen(e) mer enn én gang på samme ordre, dekker vi kun kostnadene for første retur.

Ved refusjon påløper det en fast fraktkostnad på 70 NOK, som trekkes fra det totale refusjonsbeløpet. Den opprinnelige fraktkostnaden på din ordre legges automatisk til refusjonen for din retur. Dersom du benytter deg av angreretten, er vi forpliktet til å tilbakeføre beløpet uten unødig opphold og senest innen 14 dager fra dagen vi mottar din kansellering. Vi kan derimot avvente gjennomføring av refusjon til vi har mottatt pakken/returen. Eventuell refusjon overføres med den samme betalingsmåten du benyttet for den opprinnelige transaksjonen. Vi har rett til å trekke fra en sum tilsvarende varens verdiminskning ved tilbakebetaling, dersom kunden i større eller mindre grad har håndtert varen på en måte som påvirker varens originale tilstand.

Dersom du ikke benytter deg av vedlagt eller tilsendt returetikett ved retur/reklamasjon av en ordre, er du selv ansvarlig for varene helt til de har ankommet oss, og påtar deg med dette ansvaret for å dekke utgiftene for leveransen.

Reklamasjon

Etter at du har mottatt produktene bør du så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med sendingsbekreftelsen. Undersøk om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene lider av feil eller mangler.

Hvis det oppdages en feil eller mangel, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget, eller burde oppdaget den, gi oss melding om at du vil påberope deg mangelen (reklamasjon). For rimelighetens tid gjelder senest syv (7) dager fra du mottok pakken, og det er ditt ansvar å informere og dokumentere eventuelle mangler eller feil ved din ordre. Etter endt 7-dagers periode har WHO IS SHE rett til å avslå urimelige saker hvor det fremkommer mangel på dokumentasjon av skaden og/eller mangelen.

Vi dekker ikke slitasjeskader som oppstår som følge av feil bruk eller mangel på vedlikehold. Reklamasjonen vår dekker heller ikke skader på smykket i tilfeller hvor produktet er behandlet uforsvarlig.

Ved godkjent reklamasjon er det gratis retur og håndteringskostnader for varen du har reklamert på. Ved en eventuell tvist kan du henvende deg til Forbrukerrådet eller ditt lokale forbrukerkontor for å få hjelp.

Personopplysninger

Ved å akseptere våre salgsbetingelser gir du også ditt samtykke til å oppbevare og behandle dine personopplysninger.

Bedriftsopplysninger

SHN Group AS
Org. nr. 922 858 578
Trondheimsveien 100, 0565 Oslo
hei@whoisshe.no